Ακολουθήστε με στο Facebook

18.09.2019

Όταν η θάλασσα έχασε την αλμύρα της

Αρθρογραφία, Μικρές ιστορίες

Όταν η θάλασσα έχασε την αλμύρα της

…και το αμπέλι έπαψε να σταλάζει γλυκό κρασί,

…ξυπνήσαμε από ύπνο φοβερό, θαρρείς και για χιλιάδες χρόνια τα μεγάλα όνειρα θάφτηκαν κάτω από ματωμένους σταυρούς κι αγάπη μισερή. Δεν έμεινε κανείς να λαχταρά την επιθυμία, να ζητά της Φύσης τις κλειστές πόρτες για να ανοίξει, να δει τα μεγάλα μυστικά. Πισωπατάμε, σκιαζόμαστε να αφουγκραστούμε τις μέρες που έρχονται γιατί οι πλάτες μας είναι αδύναμες για να τις σηκώσουν. Επαναπαυθήκαμε σε παραμύθια ψεύτικα που τάζουν μεγάλες υποσχέσεις. Το φορτίο της κληρονομιάς που θα παραδώσουμε δεν είναι δικό μας, το έχουμε κλέψει από τους καιρούς που οι όμοιοί μας τολμούσαν να κοιτάζουν προς τα πάνω, έστω και με θράσος καμιά φορά.

Οι κόκκινες φλέβες έγιναν άσπρες από το φόβο γιατί μάθαμε να αγνοούμε τους ποιητές κι αυτοί για να μας τιμωρήσουν μάς ξέχασαν. Φαρμακώσαμε τη σκέψη ποτίζοντάς τη με αδιαφορία και δόγματα ξένα στη γενιά μας. Ψάξαμε για κήπους ανύπαρκτους και χαθήκαμε στην άγονη άμμο, η σκόνη μάς τύφλωσε κι εμείς χαμογελάμε ελπίζοντας πως παρακάτω, στην άλλη σελίδα, μπορεί και στην άλλη ζωή, θα βρούμε τα χρώματα τα αληθινά. Ήμασταν παντού και τώρα δεν είμαστε πουθενά, είχαμε το αθάνατο νερό και το ανταλλάξαμε με χαρτιά συγχώρεσης και κυριακάτικες παραστάσεις ανάγκης.

Αργότερα… Αργότερα παραδοθήκαμε αυτοθέλητα στη λαγνεία μερικών τετραγωνικών μέτρων χώματος πίσω από τους φράκτες που ορθώσαμε για να ξεχωρίσει ο ένας απ’ τον άλλον. Πουλήσαμε το αδιανόητο, τη γη, το νερό, το μέλλον. Βγάλαμε από την εξίσωση τα σημαντικά και κρατήσαμε τα ασήμαντα. Πού είναι τούτες οι άγιες λέξεις πια; Πού είναι το φιλότιμο; Πού η θαλπωρή και πού η άμιλλα; Ό,τι δεν μεταφράζεται στη γλώσσα των αργυραμοιβών το ξεχάσαμε, το πετάξαμε στη θάλασσα για να λησμονηθεί, γι’ αυτό χάθηκε η αλμύρα της. Ξηλώσαμε τα δομικά μας στοιχεία. Κι εκείνος ο ακρογωνιαίος λίθος, ο έρωτας, μάς είπαν πως είναι ίδιος με την αγάπη. Πόσο λάθος κάνουν και πόσο εύκολα τους πιστέψαμε!

Είναι αργά να ζητήσουμε πια ευθύνες, το σπαθί του Μέγα βασιλιά δεν άφησε περιθώρια, χάραξε πολιτική χιλιετιών πάνω στη Γη. Κι όμως, μπορούμε να ξεθάψουμε τα όνειρα, μπορούμε να τρυγήσουμε το αμπέλι και να βγάλουμε γλυκό κρασί. Μπορούμε να κάνουμε τη θάλασσα αλμυρή και πάλι για να μπορούν οι ιδέες να ταξιδεύουν πάνω στον αφρό της. Μπορούμε να φέρουμε ξανά τον ουρανό εδώ κάτω, στη γη, να νιώσουμε το μεγαλείο του, να τον στίψουμε να πιούμε τη θεϊκή του ουσία. Αλλά δεν το κάνουμε. Κι αναρωτιόμαστε κάθε που ο ήλιος την αυγή τρυπώνει απ’ το παράθυρο και μάς αγγίζει με το ανάλαφρο χάδι της ζωής, αν ονειρευόμαστε κι αν ακόμα βρισκόμαστε σε ύπνο βαθύ. Ή αν ξυπνήσαμε. Ίσως κάποτε μάθουμε. Ίσως… Οι άγιες πέτρες πάντως μα και τα όμορφα μάρμαρα κάνουν ακόμα υπομονή!

Από το άρθρο

Αργότερα παραδοθήκαμε αυτοθέλητα στη λαγνεία μερικών τετραγωνικών μέτρων χώματος πίσω από τους φράκτες που ορθώσαμε για να ξεχωρίσει ο ένας απ’ τον άλλον. Πουλήσαμε το αδιανόητο, τη γη, το νερό, το μέλλον. Βγάλαμε από την εξίσωση τα σημαντικά και κρατήσαμε τα ασήμαντα. Πού είναι τούτες οι άγιες λέξεις πια; Πού είναι το φιλότιμο; Πού η θαλπωρή και πού η άμιλλα; Ό,τι δεν μεταφράζεται στη γλώσσα των αργυραμοιβών το ξεχάσαμε, το πετάξαμε στη θάλασσα για να λησμονηθεί, γι’ αυτό χάθηκε η αλμύρα της.

Διαβάστε κι αυτά

Αρθρογραφία
Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!
Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!

Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!

Οι Άγγλοι λένε ότι για να καταλάβεις κάποιον πρέπει να μπεις στα παπούτσια του. Ιδανικά, η ρήση αυτή των ιθαγενών της Γηραιάς Αλβιώνας θα μπορούσε να λειτουργήσει εξόχως αποδοτικά για την ελληνική κοινωνία αν οι πολιτικοί της μπορούσαν και ήθελαν πράγματι να μπουν ενσυνειδήτως στα παπούτσια των πολιτών της. Όμως, η εξαθλιωτική γεύση της σύγχρονης καθημερινότητας, την οποία εφιαλτικά βιώνει ένα μεγάλο μέρος των πολιτών της χώρας μας, λειτουργεί αποτρεπτικά προς την υιοθέτηση αυτής της -πολιτικής- νοοτροπίας για τους αιρετούς άρχοντες, οι οποίοι προτιμούν τα δικά τους, ακριβά, περίτεχνα και άνετα υποδήματα!

ΑρθρογραφίαΤοπική Αυτοδιοίκηση
Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;
Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;

Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;

Συμπληρώθηκαν ήδη εκατό ημέρες από την έναρξη της νέας αυτοδιοικητικής περιόδου και θα ήταν απολύτως αυτονόητο η πολιτική πρακτική να έχει δρασκελίσει και να έχει αφήσει πίσω της το κομμάτι εκείνο των αφηρημένων εντυπώσεων και των γενικόλογων κι ευφραντικών προεκλογικών υποσχέσεων και να έχει μετουσιωθεί σε ρεαλιστική καθημερινή πράξη. Οι εκατό ημέρες άλλωστε από την έναρξη κάθε καινούριας πολιτικής περιόδου δεν είναι ούτε ένα ασήμαντο ψυχολογικό όριο ούτε ένας αυθαίρετος χρονικός προσδιορισμός, αντιθέτως, φανερώνει εν τοις πράγμασι αφενός το επίπεδο της ουσιαστικής πολιτικής προετοιμασίας πριν την ανάληψη της εξουσίας και αφετέρου τη λειτουργική ετοιμότητα ανάληψης της πραγματικής διοικητικής ευθύνης.

Αρθρογραφία
Η ουσία της Φύσης απέναντι στην αλήθεια του ανθρώπου
Η ουσία της Φύσης απέναντι στην αλήθεια του ανθρώπου

Η ουσία της Φύσης απέναντι στην αλήθεια του ανθρώπου

Η Φύση, όποια τελικά κι αν είναι αυτή, δεν είναι μια στατική κατάσταση αλλά μια διαρκώς εξελισσόμενη διαδικασία, η οποία δεν είναι δυνατόν να εγκιβωτιστεί στα ασφυκτικά πλαίσια της ανθρώπινης αντίληψης με κανόνες μαθηματικούς ή θρησκευτικούς ή ακόμα και φιλοσοφικούς. Ως εκ τούτου, λόγω της -εκστατικής για τον άνθρωπο- αχρονικότητάς της δεν είναι δυνατόν να διαθέτει παγιωμένη συλλογιστική, κατά τα ανθρώπινα πρότυπα, ώστε να καταστεί παραγωγός ηθικών κανόνων.

Αρθρογραφία
Το νόημα της Δημοκρατίας
Το νόημα της Δημοκρατίας

Το νόημα της Δημοκρατίας

Η Δημοκρατία δεν είναι απλώς μια χρηστική κοσμοθεωρία που ενεργεί εργαλειακά σε πολιτικό και πολιτειακό επίπεδο, αντίθετα, είναι ένας σημαντικός δημιουργός ανθρωποκεντρικών θεσμών και αξιών, έστω κι αν ενίοτε αυτές είναι φθαρτές στο διάβα του χρόνου. Είναι επίσης, ένας από τους σπουδαιότερους καταλύτες που μετουσιώνουν τον ατομικό ανθρώπινο βίο σε έλλογη κοινωνική συνύπαρξη καθιστώντας τη ζωή και την καθημερινότητα προνόμιο και όχι αιτιοκρατικό άχθος.