Ακολουθήστε με στο Facebook

18.09.2019

Όταν η θάλασσα έχασε την αλμύρα της

Αρθρογραφία, Μικρές ιστορίες

Όταν η θάλασσα έχασε την αλμύρα της

…και το αμπέλι έπαψε να σταλάζει γλυκό κρασί,

…ξυπνήσαμε από ύπνο φοβερό, θαρρείς και για χιλιάδες χρόνια τα μεγάλα όνειρα θάφτηκαν κάτω από ματωμένους σταυρούς κι αγάπη μισερή. Δεν έμεινε κανείς να λαχταρά την επιθυμία, να ζητά της Φύσης τις κλειστές πόρτες για να ανοίξει, να δει τα μεγάλα μυστικά. Πισωπατάμε, σκιαζόμαστε να αφουγκραστούμε τις μέρες που έρχονται γιατί οι πλάτες μας είναι αδύναμες για να τις σηκώσουν. Επαναπαυθήκαμε σε παραμύθια ψεύτικα που τάζουν μεγάλες υποσχέσεις. Το φορτίο της κληρονομιάς που θα παραδώσουμε δεν είναι δικό μας, το έχουμε κλέψει από τους καιρούς που οι όμοιοί μας τολμούσαν να κοιτάζουν προς τα πάνω, έστω και με θράσος καμιά φορά.

Οι κόκκινες φλέβες έγιναν άσπρες από το φόβο γιατί μάθαμε να αγνοούμε τους ποιητές κι αυτοί για να μας τιμωρήσουν μάς ξέχασαν. Φαρμακώσαμε τη σκέψη ποτίζοντάς τη με αδιαφορία και δόγματα ξένα στη γενιά μας. Ψάξαμε για κήπους ανύπαρκτους και χαθήκαμε στην άγονη άμμο, η σκόνη μάς τύφλωσε κι εμείς χαμογελάμε ελπίζοντας πως παρακάτω, στην άλλη σελίδα, μπορεί και στην άλλη ζωή, θα βρούμε τα χρώματα τα αληθινά. Ήμασταν παντού και τώρα δεν είμαστε πουθενά, είχαμε το αθάνατο νερό και το ανταλλάξαμε με χαρτιά συγχώρεσης και κυριακάτικες παραστάσεις ανάγκης.

Αργότερα… Αργότερα παραδοθήκαμε αυτοθέλητα στη λαγνεία μερικών τετραγωνικών μέτρων χώματος πίσω από τους φράκτες που ορθώσαμε για να ξεχωρίσει ο ένας απ’ τον άλλον. Πουλήσαμε το αδιανόητο, τη γη, το νερό, το μέλλον. Βγάλαμε από την εξίσωση τα σημαντικά και κρατήσαμε τα ασήμαντα. Πού είναι τούτες οι άγιες λέξεις πια; Πού είναι το φιλότιμο; Πού η θαλπωρή και πού η άμιλλα; Ό,τι δεν μεταφράζεται στη γλώσσα των αργυραμοιβών το ξεχάσαμε, το πετάξαμε στη θάλασσα για να λησμονηθεί, γι’ αυτό χάθηκε η αλμύρα της. Ξηλώσαμε τα δομικά μας στοιχεία. Κι εκείνος ο ακρογωνιαίος λίθος, ο έρωτας, μάς είπαν πως είναι ίδιος με την αγάπη. Πόσο λάθος κάνουν και πόσο εύκολα τους πιστέψαμε!

Είναι αργά να ζητήσουμε πια ευθύνες, το σπαθί του Μέγα βασιλιά δεν άφησε περιθώρια, χάραξε πολιτική χιλιετιών πάνω στη Γη. Κι όμως, μπορούμε να ξεθάψουμε τα όνειρα, μπορούμε να τρυγήσουμε το αμπέλι και να βγάλουμε γλυκό κρασί. Μπορούμε να κάνουμε τη θάλασσα αλμυρή και πάλι για να μπορούν οι ιδέες να ταξιδεύουν πάνω στον αφρό της. Μπορούμε να φέρουμε ξανά τον ουρανό εδώ κάτω, στη γη, να νιώσουμε το μεγαλείο του, να τον στίψουμε να πιούμε τη θεϊκή του ουσία. Αλλά δεν το κάνουμε. Κι αναρωτιόμαστε κάθε που ο ήλιος την αυγή τρυπώνει απ’ το παράθυρο και μάς αγγίζει με το ανάλαφρο χάδι της ζωής, αν ονειρευόμαστε κι αν ακόμα βρισκόμαστε σε ύπνο βαθύ. Ή αν ξυπνήσαμε. Ίσως κάποτε μάθουμε. Ίσως… Οι άγιες πέτρες πάντως μα και τα όμορφα μάρμαρα κάνουν ακόμα υπομονή!

Από το άρθρο

Αργότερα παραδοθήκαμε αυτοθέλητα στη λαγνεία μερικών τετραγωνικών μέτρων χώματος πίσω από τους φράκτες που ορθώσαμε για να ξεχωρίσει ο ένας απ’ τον άλλον. Πουλήσαμε το αδιανόητο, τη γη, το νερό, το μέλλον. Βγάλαμε από την εξίσωση τα σημαντικά και κρατήσαμε τα ασήμαντα. Πού είναι τούτες οι άγιες λέξεις πια; Πού είναι το φιλότιμο; Πού η θαλπωρή και πού η άμιλλα; Ό,τι δεν μεταφράζεται στη γλώσσα των αργυραμοιβών το ξεχάσαμε, το πετάξαμε στη θάλασσα για να λησμονηθεί, γι’ αυτό χάθηκε η αλμύρα της.

Διαβάστε κι αυτά

Αρθρογραφία
Οι κορυφές, συνήθως, είναι οξείες!
Οι κορυφές, συνήθως, είναι οξείες!

Οι κορυφές, συνήθως, είναι οξείες!

Μια διασταλτικά παραστατική απεικόνιση της αυτοπραγμάτωσης του ανθρώπου μέσα στον κοινωνικό ιστό τού τόπου που δραστηριοποιείται, θα μπορούσε να αποτελέσει η προσπάθεια κατάληψης της καλύτερης δυνατής θέσης στις καρέκλες των επισήμων! Ενίοτε δε, και η (επικοινωνιακή) εξαγορά της, όταν τα προσόντα και η ρητορική ικανότητα δεν είναι αρκούντως επαρκή.

Αρθρογραφία
Λαϊκισμός και κατασκευή ενόχων!
Λαϊκισμός και κατασκευή ενόχων!

Λαϊκισμός και κατασκευή ενόχων!

Ο λαϊκισμός στις μέρες μας ενδεχομένως να είναι μια από τις σοβαρότερες απειλές που γνώρισε ποτέ η Δημοκρατία και η ελευθερία στον πλανήτη μας. Η προϋπόθεση συνοχής της κοινωνίας, ως δομικός λειτουργικός φορέας της Δημοκρατίας, τελεί υπό κατάρρευση. Τι θα μπορούσε λοιπόν να αποτελέσει αντίδοτο στον λαϊκισμό και σε όσα αυτός δυσμενώς επιφέρει στην κοινωνία μας; Πιθανόν να είναι η λογική σκέψη...

Αρθρογραφία
Κατεβαίνοντας προς το 2025…
Κατεβαίνοντας προς το 2025…

Κατεβαίνοντας προς το 2025…

Η Δύση έμαθε από νωρίς να συνδέει την ελευθερία, την επιστήμη, τη δημοκρατία αλλά και το ίδιο το αύριο με το οικονομικό κέρδος. Εφηύρε χρηματιστήρια, τράπεζες, τόκους, άγχος και άχθος αβάσταχτο για τους ώμους των πολιτών, διαλύοντας την πρωτογενή τους επιθυμία για συμμετοχική αλληλεπίδραση στον κοινό βίο.

ΑρθρογραφίαΤοπική Αυτοδιοίκηση
Τόπος και ου-τοπία!
Τόπος και ου-τοπία!

Τόπος και ου-τοπία!

Σε έναν δήμο που έχει ήδη υποφέρει δραματικά κι έχει υποστεί ανήκεστο βλάβη από τα μνημόνια και την εικοσαετή λιτότητα, η επιβολή αυξημένων δημοτικών τελών είναι σχεδόν βέβαιο πως θα λειτουργήσει αδυσώπητα και οριζοντίως προς την επιδείνωση της κατάστασης των πολιτών του και, αν όχι προς την περαιτέρω κατάρρευση, προς την επώδυνη επιχειρηματική επιβάρυνση των επαγγελματιών της περιοχής, η δραστηριότητα των οποίων αποτελεί εν πολλοίς τον ακρογωνιαίο λίθο της οικονομίας του Δήμου Λαμιέων.

Αρθρογραφία
Φανατισμένα αμνοερίφια
Φανατισμένα αμνοερίφια

Φανατισμένα αμνοερίφια

Είναι άξιο απορίας γιατί μέσα στη λειτουργία της Δημοκρατίας, το ίδιο το πολίτευμα να επιτρέπει, ή έστω να ανέχεται, την εμφάνιση φανατικών μορφωμάτων, τα οποία δρουν καταφανώς εις βάρος του; Τι είναι αυτό που καθιστά τη Δημοκρατία δεκτική σε τέτοια φαινόμενα;

ΑρθρογραφίαΤοπική Αυτοδιοίκηση
Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία
Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία

Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία

Η επικίνδυνη αμεριμνησία του πολιτικαντισμού δεν είναι συμβατή ούτε με το θεσμικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης ούτε με την ενάργεια που πρέπει να τη διακρίνει. Το ίδιο σημαντικά ασύμβατη είναι η διοικητική αγνωσία αλλά και ο εμπειρισμός. Η παραλυτικά μικρονοϊκή αντίληψη ότι τοπική αυτοδιοίκηση σημαίνει νομή εξουσίας χωρίς το αντίστοιχο γνωσιακό υπόβαθρο, ούτε μπορεί ούτε πρέπει να αποτελεί πολιτικό κανόνα, αν βεβαίως ο στόχος είναι οι Οργανισμοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να λειτουργούν ορθολογικά όντως ως σύγχρονοι οργανισμοί στο πλαίσιο και στα πρότυπα των ευρωπαϊκών δεδομένων. Είναι όμως νοητό το… αυτονόητο;