Ακολουθήστε με στο Facebook

Είπαν σε κάποια απομίμηση αρσενικού ότι άντρας είναι εκείνος που «αδειάζει» κάθε μέρα το «πακέτο» του σ’ άλλο κορμί γυναίκας πάνω κι εκείνος το πίστεψε! Δεν έμαθε ποτέ πως πιότερο αληθινός άντρας είναι εκείνος που στέκεται δίπλα στη γυναίκα ακίνητος, να τη θαυμάζει και να μη τη χορταίνει κατά πώς έγραψε το στίχο του ο Καββαδίας «Εδώ κοντά σου, χρόνια ασάλευτος να μένω / ως να μου γίνεις Μοίρα, Θάνατος και Πέτρα». Γιατί όμως πίστεψε ένα τόσο μεγάλο ψέμα; Εκείνο που φταίει μάλλον είναι η ακόρεστη δίψα για χρήμα που στο όνομά της ακόμα κι ο μεγαλύτερος δισταγμός παραμερεί, δίψα που τη φύτεψαν στην οικογένεια, την καλλιέργησαν στο σχολείο και τη λιπαίνουν καθημερινά μέσα στους κόλπους τής κοινωνίας. Επιτυχία, τού είπαν, δεν είναι άλλο από τα πολλά μηδενικά στο λογαριασμό τής τράπεζας. Γι’ αυτό ίσως και τα μηδενικά σήμερα έχουν «μεγάλη αξία» και κυκλοφορούν ανάμεσά μας με περισσή αλαζονεία.

Το γεγονός ότι η τηλεοπτική παραγωγή απαρτίζεται κατά το πλείστον από δύσοσμα σκουπίδια ουδόλως φαίνεται να επηρεάζει την κοινωνία, η οποία άλλωστε δίνει ψήφο εμπιστοσύνης σ’ αυτού του είδους τις επιλογές επιβραβεύοντάς τες με τηλεθέαση ικανή για να πουλά διαφημίσεις και να βρίσκει χορηγούς. Από αυτή τη διαπίστωση μπορεί ενδεχομένως, χωρίς βεβαίως αυτό να αποτελεί επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση, να εξαχθεί ένα χρήσιμο συμπέρασμα: Τα ‘σκουπίδια’ είναι προσοδοφόρα για τα τηλεοπτικά κανάλια από τη στιγμή που ο τηλεθεατής έχει την ικανότητα να τα μεταβολίσει. Διότι, αν είχε την ικανότητα να μεταβολίσει προγράμματα υψηλής αισθητικής -και όχι μόνο- αξίας, είναι απολύτως βέβαιο πως σκουπίδια δεν θα υπήρχαν στην ελληνική τηλεόραση. Τι βλέπουμε λοιπόν όταν με το τηλεχειριστήριο ανά χείρας καθόμαστε αναπαυτικά στον καναπέ μας; Την ίδια μας την κοινωνία και την προέκταση του ίδιου μας του εαυτού. Η τηλεόραση είναι καθρέφτης!

Σε κάθε οργανωμένο κράτος όμως, υπάρχουν θεσμοί οι οποίοι ως αντικείμενο και αρμοδιότητά τους έχουν να μην επιτρέπουν σε κανέναν να κινείται εκτός των αποδεκτών ορίων που η ίδια η κοινωνία έχει ορίσει. Αυτοί οι θεσμοί στη χώρα μας λειτουργούν; Το ερώτημα αυτό δεν είναι σημερινό με αφορμή τα όσα εμετικά ελέχθησαν περί βιασμών μέσα από την τηλεοπτική συχνότητα του ΣΚΑΪ, αλλά είναι ώριμο εδώ και πολλά χρόνια που πλέον μοιάζει σαν το παραγινομένο φρούτο που σε λίγες στιγμές θα πέσει από το δέντρο. Εξόχως δύσκολο να απαντηθεί, σχεδόν όσο δύσκολο και το ερώτημα του Λατίνου ποιητή, τελικά ποιος θα μας φυλάξει από τους φύλακες;

Το μεγάλο ζητούμενο δεν είναι η τιμωρία ούτε του εκστομίσαντος τη βαρύτατη και καταδικαστέα κουβέντα περί βιασμού ούτε του τηλεοπτικού σταθμού που φρόντισε ανερυθρίαστα να τη μεταδώσει στο πανελλήνιο. Το ζητούμενο είναι αλλού και αφορά τον ίδιο μας τον εαυτό που αδιαφορεί απέναντι στις υποχρεώσεις του στη Δημοκρατία, στην Κοινωνία και στον ίδιο τον Άνθρωπο και αρέσκεται, σε σημείο ηδονής ενίοτε, να κοιτάζει από την κλειδαρότρυπα όσα συμβαίνουν γύρω του. Το ζητούμενο είναι επιτέλους να κοιτάξουμε κατάματα τον καθρέφτη μας και να μην επιτρέψουμε σε κανέναν να παράγει και να πουλά τηλεοπτικά σκουπίδια τυλίγοντάς τα με μεταξωτές κορδέλες. Όσο για τη Γυναίκα, πάντα θα υπάρχουν εκείνοι οι άντρες που την ομορφιά της τη νιώθουν σαν σταλαγματιά στα κόκκαλά τους κάθε φορά που πηγαίνουν από την ηδονή στον Άδη[1]!


[1] «Γύρευα τότε να ξεφύγω / μα η ομορφιά της στάλαζε στα κόκαλά μου /  νύχτες που μελετούσα το κενό / πηγαίνοντας από την ηδονή στον Άδη». Από το ποίημα «Στης Κίρκης» του Γιώργη Παυλόπουλου.

Από το άρθρο

Το γεγονός ότι η τηλεοπτική παραγωγή απαρτίζεται κατά το πλείστον από δύσοσμα σκουπίδια ουδόλως φαίνεται να επηρεάζει την κοινωνία, η οποία άλλωστε δίνει ψήφο εμπιστοσύνης σ’ αυτού του είδους τις επιλογές επιβραβεύοντάς τες με τηλεθέαση ικανή για να πουλά διαφημίσεις και να βρίσκει χορηγούς.

Διαβάστε κι αυτά

Αρθρογραφία
Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!
Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!

Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!

Τα μεγάλα ποσοστά αποχής αποδεικνύουν ότι η Ευρώπη έχει πάψει να (φαίνεται πως) είναι ωφέλιμη στον πολίτη, ο οποίος δικαιολογημένα ενδεχομένως να θεωρεί ότι θεσμός της Ε.Ε. είναι πολιτικά άσαρκος, λιποβαρής και πιθανόν μη νομιμοποιημένος πια να εκπροσωπήσει και να διαχειριστεί τα ανθρώπινα συμφέροντά του.

Αρθρογραφία
Ευρωεκλογές: Εξ εθισμού αδιάφοροι στα σημαντικά!
Ευρωεκλογές: Εξ εθισμού αδιάφοροι στα σημαντικά!

Ευρωεκλογές: Εξ εθισμού αδιάφοροι στα σημαντικά!

Η ελληνική κοινωνία δικαιούται να προβάλλει γόνιμα τους στόχους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, να τους διεκδικήσει όχι τυπικά αλλά με συνέπεια και επάρκεια και να κατοχυρώσει το δικαίωμα τής ισότιμης συμμετοχής της στην ευρωπαϊκή πολιτική εμπειρία. Ούτε η ηλιθιότητα της «χαλαρής» ή τιμωρητικής ή κομματικής ψήφου χωρεί σε μια τόσο σημαντικά σοβαρή πολιτική υπόθεση ούτε βεβαίως η επιλογή υποψηφίων με βαρύνον κριτήριο επιλογής την αναγνωρισιμότητά τους.

Αρθρογραφία
Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!
Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!

Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!

Οι Άγγλοι λένε ότι για να καταλάβεις κάποιον πρέπει να μπεις στα παπούτσια του. Ιδανικά, η ρήση αυτή των ιθαγενών της Γηραιάς Αλβιώνας θα μπορούσε να λειτουργήσει εξόχως αποδοτικά για την ελληνική κοινωνία αν οι πολιτικοί της μπορούσαν και ήθελαν πράγματι να μπουν ενσυνειδήτως στα παπούτσια των πολιτών της. Όμως, η εξαθλιωτική γεύση της σύγχρονης καθημερινότητας, την οποία εφιαλτικά βιώνει ένα μεγάλο μέρος των πολιτών της χώρας μας, λειτουργεί αποτρεπτικά προς την υιοθέτηση αυτής της -πολιτικής- νοοτροπίας για τους αιρετούς άρχοντες, οι οποίοι προτιμούν τα δικά τους, ακριβά, περίτεχνα και άνετα υποδήματα!

ΑρθρογραφίαΤοπική Αυτοδιοίκηση
Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;
Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;

Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;

Συμπληρώθηκαν ήδη εκατό ημέρες από την έναρξη της νέας αυτοδιοικητικής περιόδου και θα ήταν απολύτως αυτονόητο η πολιτική πρακτική να έχει δρασκελίσει και να έχει αφήσει πίσω της το κομμάτι εκείνο των αφηρημένων εντυπώσεων και των γενικόλογων κι ευφραντικών προεκλογικών υποσχέσεων και να έχει μετουσιωθεί σε ρεαλιστική καθημερινή πράξη. Οι εκατό ημέρες άλλωστε από την έναρξη κάθε καινούριας πολιτικής περιόδου δεν είναι ούτε ένα ασήμαντο ψυχολογικό όριο ούτε ένας αυθαίρετος χρονικός προσδιορισμός, αντιθέτως, φανερώνει εν τοις πράγμασι αφενός το επίπεδο της ουσιαστικής πολιτικής προετοιμασίας πριν την ανάληψη της εξουσίας και αφετέρου τη λειτουργική ετοιμότητα ανάληψης της πραγματικής διοικητικής ευθύνης.

Αρθρογραφία
Η ουσία της Φύσης απέναντι στην αλήθεια του ανθρώπου
Η ουσία της Φύσης απέναντι στην αλήθεια του ανθρώπου

Η ουσία της Φύσης απέναντι στην αλήθεια του ανθρώπου

Η Φύση, όποια τελικά κι αν είναι αυτή, δεν είναι μια στατική κατάσταση αλλά μια διαρκώς εξελισσόμενη διαδικασία, η οποία δεν είναι δυνατόν να εγκιβωτιστεί στα ασφυκτικά πλαίσια της ανθρώπινης αντίληψης με κανόνες μαθηματικούς ή θρησκευτικούς ή ακόμα και φιλοσοφικούς. Ως εκ τούτου, λόγω της -εκστατικής για τον άνθρωπο- αχρονικότητάς της δεν είναι δυνατόν να διαθέτει παγιωμένη συλλογιστική, κατά τα ανθρώπινα πρότυπα, ώστε να καταστεί παραγωγός ηθικών κανόνων.