Ακολουθήστε με στο Facebook

6.02.2021

Ευνουχισμένοι φαλλοκράτες

Αρθρογραφία

«Άραγε τί ώρα να ’ναι δίχως εσένα;», αναρωτιέται ο Νικηφόρος Βρεττάκος στο Ανεπίδοτο γράμμα του στη γυναίκα. ‘Τι ώρα;’, ρωτά, βάζοντας στο κάδρο των σκέψεών του το χρόνο συναρτώντας τον αδιάρρηκτα με τη γυναίκα και την απουσία της. Ένας ποιητής ρωτά όχι απλώς για μια γυναίκα αλλά για τους ανθρώπους που ντύνονται από γεννησιμιού τους μέσα σε σώματα διαφορετικών φύλων και αφήνονται να υπάρξουν στο χρόνο. Σαφώς και η έλλειψη τού ενός θα οδηγήσει στην έλλειψη τού άλλου, το Είναι άλλωστε είναι συνάρτηση συμμετρίας και ισορροπίας, έτσι διδάσκει η φύση στο σύμπαν ολόκληρο. Οι ίδιοι οι άνθρωποι όμως κατανοούν τη δραματική αγωνία τού ποιητή;

Το ‘πράγμα’, ως παράγωγο τού πράττειν και όχι τού δημιουργείν, δεν μπορεί να έχει τη δυνατότητα να πεθάνει παρά μονάχα να καταστραφεί. Ο άνθρωπος από την άλλη πεθαίνει. Πεθαίνει χωρίς να είναι δυνατόν να καταστραφεί εκτός κι αν στα χέρια άθλιων υπανθρώπων, εκείνων που δεν έχουν το θάρρος να αναγνωρίσουν την ασημαντότητά τους, μετατραπεί σε ‘πράγμα’. ‘Πράγμα’, που κατά τη στρεβλή αντίληψη των υπανθρώπων αυτών, είναι ικανό να υπομένει με υποτέλεια κάθε ασφυκτική παράνοια που οδηγεί στον ακρωτηριασμό των αισθημάτων του. Δεν είναι όμως έτσι, ποτέ δεν ήταν, κανένας άνθρωπος δεν έχει εξουσία πάνω στη συνείδηση τού συνανθρώπου του, πολύ δε περισσότερο κανένας άντρας επάνω σε καμία γυναίκα. Κι όμως, στις μέρες μας η οιμωγή τής κοινωνίας μπροστά στις αλλεπάλληλες καταγγελίες για παρενόχληση γυναικών από άντρες, πέρα από την εκκωφαντική πίεση που ασκεί σε κάθε αηδιασμένο πολίτη, αποδεικνύει πως για μερικούς άντρες η πιστοποίηση τού ανδρισμού τους περνάει νομοτελειακά μέσα από τη χρεοκοπία τής συνείδησής τους. Χρεοκοπία που δυστυχώς πληγώνει τη γυναίκα.

Σε κάθε δημιουργική διαδικασία αλλά και σε κάθε στενή ανθρώπινη επαφή, η παρενόχληση οποιασδήποτε μορφής σκοτώνει το ανεπανάληπτο αίσθημα τού Έρωτα. Δημιουργία και επαφή απαιτούν πρωτίστως την έναρξη μιας εγκεφαλικής λειτουργίας που οδηγεί τη νόηση στο πολυπόθητο επίπεδο τού δημιουργικού έρωτα. Έρωτα που όταν εκλείπει μοιάζει σαν εκείνη την πρώτη σταγόνα τής βροχής τού Ελύτη που σκοτώνει το καλοκαίρι και μουσκεύει όλα τα λόγια που είχανε γεννήσει αστροφεγγιές. Ακόμα και στη σεξουαλική πράξη, που σύμφωνα με τον Φρόιντ πάντοτε συμμετέχουν τέσσερις, δύο με σάρκα και οστά κι ακόμα δύο, οι εξιδανικευμένες φαντασιώσεις τους, η απουσία αυτής της νοητικής διεργασίας την καθιστά μια ενέργεια ανούσια, η έλλειψη άλλωστε τής φαντασίωσης αφαιρεί τη θάλασσα γύρω από κάθε νησί σκοτώνοντας φάρους και μακρινά ταξίδια.

Είναι σαφές πως η αξία κάθε ανθρώπου μπορεί να μετρηθεί από τους φόρους που επιβάλλει ο ίδιος στον εαυτό του. Ειδικά στους άντρες που βρίσκονται σε θέση ισχύος απέναντι σε γυναίκες, από την αυταπώλεια ανάγκης επίδειξης (και απόδειξης) τού ανδρισμού τους. Δυστυχώς όμως, υπάρχουν κι εκείνοι που όχι μόνο δεν είναι αλλά ούτε καν προετοιμάζονται για να γίνουν άντρες, παρά μόνο πασχίζουν να γίνουν αντίγραφα εραστών περιορίζοντας τούς τενεκεδένιους εαυτούς τους μέσα στη σκουριά τής επιβολής αφού δεν μπορούν να εμπνεύσουν τίποτα άλλο παρά αηδία. Δε φημίζονται άλλωστε για την οξύνοιά τους! Είναι βέβαιο πως τα αντανακλαστικά τής κοινωνίας τελικά θα περιθωριοποιήσουν τους ευνουχισμένους φαλλοκράτες, το διακύβευμα όμως δεν είναι αυτό, είναι ο μηδενισμός αντίστοιχων φαινομένων στο μέλλον. Μετά από όλες αυτές τις καταγγελίες που είδαν το φως τής δημοσιότητας, η αγανάκτηση δεν πρέπει να μετατραπεί σε ασφυξία, οι φωνές πρέπει να ακουστούν αφενός για να παραγκωνιστούν όλοι εκείνοι οι ασήμαντοι μη αρσενικοί άντρες και αφετέρου για να αποδοθεί δικαιοσύνη πρωτίστως από την ίδια την κοινωνία. Γιατί ο χρόνος πράγματι φεύγει παράξενα δίχως το σεβασμό απέναντι στη γυναίκα!

Από το άρθρο

Είναι σαφές πως η αξία κάθε ανθρώπου μπορεί να μετρηθεί από τους φόρους που επιβάλλει ο ίδιος στον εαυτό του. Ειδικά στους άντρες που βρίσκονται σε θέση ισχύος απέναντι σε γυναίκες, από την αυταπώλεια ανάγκης επίδειξης (και απόδειξης) τού ανδρισμού τους.

Διαβάστε κι αυτά

Αρθρογραφία
Κατεβαίνοντας προς το 2025…
Κατεβαίνοντας προς το 2025…

Κατεβαίνοντας προς το 2025…

Η Δύση έμαθε από νωρίς να συνδέει την ελευθερία, την επιστήμη, τη δημοκρατία αλλά και το ίδιο το αύριο με το οικονομικό κέρδος. Εφηύρε χρηματιστήρια, τράπεζες, τόκους, άγχος και άχθος αβάσταχτο για τους ώμους των πολιτών, διαλύοντας την πρωτογενή τους επιθυμία για συμμετοχική αλληλεπίδραση στον κοινό βίο.

ΑρθρογραφίαΤοπική Αυτοδιοίκηση
Τόπος και ου-τοπία!
Τόπος και ου-τοπία!

Τόπος και ου-τοπία!

Σε έναν δήμο που έχει ήδη υποφέρει δραματικά κι έχει υποστεί ανήκεστο βλάβη από τα μνημόνια και την εικοσαετή λιτότητα, η επιβολή αυξημένων δημοτικών τελών είναι σχεδόν βέβαιο πως θα λειτουργήσει αδυσώπητα και οριζοντίως προς την επιδείνωση της κατάστασης των πολιτών του και, αν όχι προς την περαιτέρω κατάρρευση, προς την επώδυνη επιχειρηματική επιβάρυνση των επαγγελματιών της περιοχής, η δραστηριότητα των οποίων αποτελεί εν πολλοίς τον ακρογωνιαίο λίθο της οικονομίας του Δήμου Λαμιέων.

Αρθρογραφία
Φανατισμένα αμνοερίφια
Φανατισμένα αμνοερίφια

Φανατισμένα αμνοερίφια

Είναι άξιο απορίας γιατί μέσα στη λειτουργία της Δημοκρατίας, το ίδιο το πολίτευμα να επιτρέπει, ή έστω να ανέχεται, την εμφάνιση φανατικών μορφωμάτων, τα οποία δρουν καταφανώς εις βάρος του; Τι είναι αυτό που καθιστά τη Δημοκρατία δεκτική σε τέτοια φαινόμενα;

ΑρθρογραφίαΤοπική Αυτοδιοίκηση
Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία
Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία

Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία

Η επικίνδυνη αμεριμνησία του πολιτικαντισμού δεν είναι συμβατή ούτε με το θεσμικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης ούτε με την ενάργεια που πρέπει να τη διακρίνει. Το ίδιο σημαντικά ασύμβατη είναι η διοικητική αγνωσία αλλά και ο εμπειρισμός. Η παραλυτικά μικρονοϊκή αντίληψη ότι τοπική αυτοδιοίκηση σημαίνει νομή εξουσίας χωρίς το αντίστοιχο γνωσιακό υπόβαθρο, ούτε μπορεί ούτε πρέπει να αποτελεί πολιτικό κανόνα, αν βεβαίως ο στόχος είναι οι Οργανισμοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να λειτουργούν ορθολογικά όντως ως σύγχρονοι οργανισμοί στο πλαίσιο και στα πρότυπα των ευρωπαϊκών δεδομένων. Είναι όμως νοητό το… αυτονόητο;

Αρθρογραφία
Η κρίση των κομμάτων, κρίση της κοινωνίας
Η κρίση των κομμάτων, κρίση της κοινωνίας

Η κρίση των κομμάτων, κρίση της κοινωνίας

Η συμμετοχή των ψηφοφόρων – πολιτών στις εκλογές γίνεται ολοένα και μικρότερη σε σύγκριση με την διογκούμενη αποχή, αποδυναμώνοντας περαιτέρω, μέσα στο παγκοσμιοποιημένο κι εξόχως δύσκολο οικονομικό γίγνεσθαι, την ήδη ασθμαίνουσα Δημοκρατία, η οποία στη χώρα μας δίνει την εντύπωση πως έχει πια ιδεολογική και φιλοσοφική αξία ίσως μόνο για τους ρομαντικούς! Το αποτέλεσμα αυταπόδεικτο: Τα άτολμα κόμματα, άτολμη πολιτική παράγουν.

Αρθρογραφία
Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!
Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!

Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!

Τα μεγάλα ποσοστά αποχής αποδεικνύουν ότι η Ευρώπη έχει πάψει να (φαίνεται πως) είναι ωφέλιμη στον πολίτη, ο οποίος δικαιολογημένα ενδεχομένως να θεωρεί ότι θεσμός της Ε.Ε. είναι πολιτικά άσαρκος, λιποβαρής και πιθανόν μη νομιμοποιημένος πια να εκπροσωπήσει και να διαχειριστεί τα ανθρώπινα συμφέροντά του.