Ακολουθήστε με στο Facebook

Επιστολή στα παιδιά μου,

τον Ηλία και τον Ζήση.

Είτε το θέλουμε είτε όχι, για τον άνθρωπο η γέννηση ισοδυναμεί με γνώση εαυτού. Και τούτη η γνώση, το δαγκωμένο μήλο και η φωτιά του Προμηθέα, είναι που τον γλυτώνει από τον εκπεσμό της υπαρκτικής άγνοιας και του δίνει τη μοναδική δυνατότητα να πορευτεί μέσα στο χρόνο γρικώντας ξεκάθαρα τη ροή και τη δύναμή του. Είναι η νόηση που αυλακώνει τη ζωή του μέρα νύχτα γόνιμη για να γίνει, να δημιουργήσει χρήσιμη ουσία από τα όνειρα και μέλλον χειροπιαστό απ’ την ελπίδα. Να μην παραμείνει φόντο απλό και κομπάρσος σ’ έναν κόσμο που, αν και μοιάζει ατελεύτητος στην αέναη περιπλάνησή του στο σύμπαν και στα φωτεινά αστέρια του άναρχου ουρανού, έχει αρχή και σκοπό και διάρκεια μέρες τόσες, πολύτιμες κι ανεξαγόραστες, όσες κι αυτές που μπορεί να τις γεμίσει με τα συναισθήματά του. Κανείς άλλωστε δε γεννήθηκε συναισθηματικά αναλφάβητος, σε όλους ανεξαιρέτως τους γεννημένους δόθηκε η δυνατότητα να γελάσουν, να κλάψουν και να ερμηνέψουν τους δυνατότερους χτύπους της καρδιάς τους, έναν προς έναν χωριστά, όπως τους πρέπει.

Το νόημα της ζωής είναι διαφορετικό και ξεχωριστό για καθέναν απ’ όσους γεννιούνται άνθρωποι, δεν είναι όμως ποτέ ούτε φτηνό, ούτε δεδομένο ούτε αυτοδημιούργητο εξ ορισμού. Για να αποκτήσει υπόσταση πρέπει να πλαστεί μεθοδικά και να χτιστεί πάνω στα θεμέλια των αξιών και των ρεαλιστικών δυνατοτήτων που διαθέτει ή που καλλιεργεί κανείς. Είναι η εκ γενετής υποχρέωση του ανθρώπου να αντισταθμίσει τη γνώση του θανάτου με τη δυνατότητα που του έχει δοθεί να ρωτά, να απαντά και να αποφασίζει. Τη δυνατότητα που του έχει δοθεί να μη ζήσει στην άβυσσο και το τέλμα της αγνωσίας. Τη δυνατότητα να μη νομιμοποιεί στη συνείδησή του την αιτιοκρατική αντίληψη ότι η ζωή συμβαίνει ανεξάρτητα από το τι θέλει ή το τι επιλέγει ο ίδιος. Το νόημα της ζωής άλλωστε δεν είναι κάπου εκτός του εαυτού, είναι βαθιά μέσα του και ποτέ δεν εξαρτάται από τις συνθήκες, όποιες κι αν είναι αυτές, της κοινωνίας και του περιβάλλοντός του, ειδάλλως δε θα υπήρχαν ήρωες.

Άπαξ ποιούμενη είναι η ζωή, οποιαδήποτε άλλη δοξασία ή εικασία αντιβαίνει θεμελιωδώς στην ίδια τη φύση των πραγμάτων. ‘Δεύτερη ζωή δεν έχει’, σημείωσε με την ανεξίτηλη πένα του ο Ελύτης. Αλλά δεν είναι μόνο γι’ αυτό πολύτιμη. Η ζωή είναι συνειρμός εμπειριών, συναισθημάτων, χώρων, χρόνων και κινήσεων. Είναι οι άυλες ιδέες που μορφοποιούν τον κόσμο συμπλέκοντας το πνεύμα με την ύλη ποιώντας αξίες και πολιτισμό. Είναι η ηδονή της δημιουργίας. Είναι το λάθος που διδάσκει. Είναι ο έρωτας που καταλύει. Είναι η επιμονή στο στόχο που σμιλεύει κάθε ανάσα με τρόπο τέτοιο ώστε να κάνει τα ποθούμενα σημαντικά και τα σημαντικά ποθούμενα. Εξ αυτών η ανεκτίμητη μοναδικότητά της. Από τούτα άλλωστε προκύπτει η δέσμια ευθύνη και η αμεταβίβαστη αρμοδιότητα τού ανθρώπου να μην αφορίσει τη ζωή του μετατρέποντάς τη σε ανώφελη συνήθεια μα και μην επιτρέψει τη σύμμειξη της συνείδησής του με όλα εκείνα τα μικρά και τα μικροπρεπή που δεν τιμούν τη γνώση εαυτού που του δόθηκε. Για να είναι μεγάλος όπως του αρμόζει και ποτέ για να μη χρειαστεί κανείς να τον ξυπνήσει για του πει πως ήδη έχει πεθάνει από καιρό.

Από το άρθρο

Το νόημα της ζωής είναι διαφορετικό και ξεχωριστό για καθέναν απ’ όσους γεννιούνται άνθρωποι, δεν είναι όμως ποτέ ούτε φτηνό, ούτε δεδομένο ούτε αυτοδημιούργητο εξ ορισμού.

Διαβάστε κι αυτά

ΑρθρογραφίαΤοπική Αυτοδιοίκηση
Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία
Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία

Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία

Η επικίνδυνη αμεριμνησία του πολιτικαντισμού δεν είναι συμβατή ούτε με το θεσμικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης ούτε με την ενάργεια που πρέπει να τη διακρίνει. Το ίδιο σημαντικά ασύμβατη είναι η διοικητική αγνωσία αλλά και ο εμπειρισμός. Η παραλυτικά μικρονοϊκή αντίληψη ότι τοπική αυτοδιοίκηση σημαίνει νομή εξουσίας χωρίς το αντίστοιχο γνωσιακό υπόβαθρο, ούτε μπορεί ούτε πρέπει να αποτελεί πολιτικό κανόνα, αν βεβαίως ο στόχος είναι οι Οργανισμοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να λειτουργούν ορθολογικά όντως ως σύγχρονοι οργανισμοί στο πλαίσιο και στα πρότυπα των ευρωπαϊκών δεδομένων. Είναι όμως νοητό το… αυτονόητο;

Αρθρογραφία
Η κρίση των κομμάτων, κρίση της κοινωνίας
Η κρίση των κομμάτων, κρίση της κοινωνίας

Η κρίση των κομμάτων, κρίση της κοινωνίας

Η συμμετοχή των ψηφοφόρων – πολιτών στις εκλογές γίνεται ολοένα και μικρότερη σε σύγκριση με την διογκούμενη αποχή, αποδυναμώνοντας περαιτέρω, μέσα στο παγκοσμιοποιημένο κι εξόχως δύσκολο οικονομικό γίγνεσθαι, την ήδη ασθμαίνουσα Δημοκρατία, η οποία στη χώρα μας δίνει την εντύπωση πως έχει πια ιδεολογική και φιλοσοφική αξία ίσως μόνο για τους ρομαντικούς! Το αποτέλεσμα αυταπόδεικτο: Τα άτολμα κόμματα, άτολμη πολιτική παράγουν.

Αρθρογραφία
Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!
Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!

Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!

Τα μεγάλα ποσοστά αποχής αποδεικνύουν ότι η Ευρώπη έχει πάψει να (φαίνεται πως) είναι ωφέλιμη στον πολίτη, ο οποίος δικαιολογημένα ενδεχομένως να θεωρεί ότι θεσμός της Ε.Ε. είναι πολιτικά άσαρκος, λιποβαρής και πιθανόν μη νομιμοποιημένος πια να εκπροσωπήσει και να διαχειριστεί τα ανθρώπινα συμφέροντά του.

Αρθρογραφία
Ευρωεκλογές: Εξ εθισμού αδιάφοροι στα σημαντικά!
Ευρωεκλογές: Εξ εθισμού αδιάφοροι στα σημαντικά!

Ευρωεκλογές: Εξ εθισμού αδιάφοροι στα σημαντικά!

Η ελληνική κοινωνία δικαιούται να προβάλλει γόνιμα τους στόχους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, να τους διεκδικήσει όχι τυπικά αλλά με συνέπεια και επάρκεια και να κατοχυρώσει το δικαίωμα τής ισότιμης συμμετοχής της στην ευρωπαϊκή πολιτική εμπειρία. Ούτε η ηλιθιότητα της «χαλαρής» ή τιμωρητικής ή κομματικής ψήφου χωρεί σε μια τόσο σημαντικά σοβαρή πολιτική υπόθεση ούτε βεβαίως η επιλογή υποψηφίων με βαρύνον κριτήριο επιλογής την αναγνωρισιμότητά τους.

Αρθρογραφία
Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!
Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!

Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!

Οι Άγγλοι λένε ότι για να καταλάβεις κάποιον πρέπει να μπεις στα παπούτσια του. Ιδανικά, η ρήση αυτή των ιθαγενών της Γηραιάς Αλβιώνας θα μπορούσε να λειτουργήσει εξόχως αποδοτικά για την ελληνική κοινωνία αν οι πολιτικοί της μπορούσαν και ήθελαν πράγματι να μπουν ενσυνειδήτως στα παπούτσια των πολιτών της. Όμως, η εξαθλιωτική γεύση της σύγχρονης καθημερινότητας, την οποία εφιαλτικά βιώνει ένα μεγάλο μέρος των πολιτών της χώρας μας, λειτουργεί αποτρεπτικά προς την υιοθέτηση αυτής της -πολιτικής- νοοτροπίας για τους αιρετούς άρχοντες, οι οποίοι προτιμούν τα δικά τους, ακριβά, περίτεχνα και άνετα υποδήματα!

ΑρθρογραφίαΤοπική Αυτοδιοίκηση
Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;
Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;

Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;

Συμπληρώθηκαν ήδη εκατό ημέρες από την έναρξη της νέας αυτοδιοικητικής περιόδου και θα ήταν απολύτως αυτονόητο η πολιτική πρακτική να έχει δρασκελίσει και να έχει αφήσει πίσω της το κομμάτι εκείνο των αφηρημένων εντυπώσεων και των γενικόλογων κι ευφραντικών προεκλογικών υποσχέσεων και να έχει μετουσιωθεί σε ρεαλιστική καθημερινή πράξη. Οι εκατό ημέρες άλλωστε από την έναρξη κάθε καινούριας πολιτικής περιόδου δεν είναι ούτε ένα ασήμαντο ψυχολογικό όριο ούτε ένας αυθαίρετος χρονικός προσδιορισμός, αντιθέτως, φανερώνει εν τοις πράγμασι αφενός το επίπεδο της ουσιαστικής πολιτικής προετοιμασίας πριν την ανάληψη της εξουσίας και αφετέρου τη λειτουργική ετοιμότητα ανάληψης της πραγματικής διοικητικής ευθύνης.