Ακολουθήστε με στο Facebook

Κάθε όνειρο για να ζήσει πρέπει να φύγει από τον ιδανικό του κόσμο και να κάνει τούτον τον κόσμο ιδανικό. Από τα τέλη του εικοστού αιώνα και μέχρι τις μέρες μας πολλά όνειρα ξεκινούν με το λατινικό γράμμα ‘i’ ή το γράμμα ‘e’. Έγινε μέρος της καθημερινότητάς μας το e-mail, το e-κατάστημα και το i-τηλέφωνο! Μοιάζει πια πως τα προθέματα αυτά συμβολίζουν την εποχή μας. Μια εποχή που το αναλογικό έχει παραχωρήσει τη θέση του στο αμιγώς ψηφιακό ξεχνώντας ίσως πως ο άνθρωπος και η φύση δεν μπορούν να ψηφιοποιηθούν ούτε να χωρέσουν μέσα σε άυλους ηλεκτρονικούς κόσμους. Οι ελάχιστοι πια εραστές της αναλογικής ζωής, της αναλογικής μουσικής, της αναλογικής φωτογραφίας και της αναλογικής επικοινωνίας αποτελούν μια κάστα γραφικών, πλην όμως φανατικών, πολεμιστών σε ένα γκρεμισμένο κάστρο που μετράει μόνο πληγές.

Ποτέ σε αυτόν τον κόσμο δεν έφταιξαν τα όνειρα μήτε οι ελπίδες. Ο άνθρωπος όμως έχει έμφυτη μέσα του την ορμή προς λήθη, ξεχνά το αυτονόητο με την ίδια ευκολία που ξεχνά τη χτεσινή μέρα. Ο χρόνος, αυτή η έντονα αφηρημένη έννοια που τη φυλακίσαμε μέσα στα ρολόγια και στα ωράρια εργασίας, έπεσε θύμα του ανθρώπου από τη στιγμή που το ηλεκτρόνιο τιθασεύτηκε μέσα σε καλώδια μεταφοράς και φώτισε το φυσικό σκοτάδι της νύχτας. Κι ύστερα ο άνθρωπος από θύτης έγινε θύμα! Η συνέχεια ήταν ένας μονόδρομος, ο ηλεκτρισμός κίνησε τη γη, την έσκαψε, την ανακάτεψε, τη μόλυνε με λιπάσματα για να τη στύψει πληθωρικά στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Μετά γέννησε την ηλεκτρονική εποχή κι έντυσε τον πλανήτη με ένα αόρατο νήμα απ’ άκρη σ’ άκρη για να μπορεί να αποκτήσει η άυλη πληροφορία υλική υπόσταση. Οικονομική κατά κύριο λόγο.

Το σώμα κάθεται μπροστά στη μηχανή για να δουλέψει και η ψυχή πίσω από το παράθυρο ονειρεύεται μέρες χαμογελαστές. Δύσκολα στις μέρες μας σώμα και ψυχή να βρίσκονται στο ίδιο σημείο. Αλλοιώθηκε και το μέσα μας πια. Τρέχουμε κάθε μέρα ολοένα και πιο γρήγορα μα οι συγκινήσεις θέλουν το χρόνο τους γι’ αυτό και δε χωράνε πια στη ζωή μας. Κάποτε κάθε ξημέρωμα ήταν και μια καινούρια μέρα. Σήμερα κάθε ξημέρωμα είναι μια σφαίρα στο όπλο της αυτοχειρίας μας! Αυτοκτονούμε σε i-δόσεις, λίγο – λίγο, για να έχει διάρκεια η ηδονή της e-αυτοκαταστροφής μας. Και πατάμε τη σκανδάλη πάντα βλέποντας την τελευταίας κοπής παραγωγή σκουπιδιών στην τηλεόραση ή αναπνέοντας με μεγάλη ευχαρίστηση τις ψεύτικες ειδήσεις που σέρνουν αδιάκοπα (και αχόρταγα) την ύπαρξή τους στο διαδίκτυο. Κι ύστερα γυρίζουμε πλευρό για να κοιμηθούμε με την πλάτη στο σύντροφό μας, λες κι η μοναξιά μόνο να έχει αξία πια. Αυτή και μερικές αυτοφωτογραφίες μας με πολλά σχόλια στο ψυχρό προφίλ της οθόνης.

Έφυγαν απ’ τον Όλυμπο οι θεοί γι’ αυτό μείναμε μονάχοι. Κλεισμένοι μέσα σε εικονικούς κόσμους απολαμβάνουμε πια με χαρά τη μοναξιά μας! Μάθαμε να κολυμπάμε στα ρηχά. Εφήμεροι οι στόχοι μας και τα κίνητρά μας πια είναι ψηφιακά επί το πλείστον. Κάποτε οι δρόμοι ήταν προέκταση των σπιτιών μας, τώρα είναι προέκταση των φόβων μας. Ευτυχώς (δυστυχώς για κάποιους) το δροσερό αεράκι που χαϊδεύει το πρόσωπο, το κελάηδισμα του πουλιού, το φιλί μιας γυναίκας δεν μπορούν να ψηφιοποιηθούν. Είναι πολύτιμα όσο κι ο αέρας που αναπνέουμε έστω κι αν έχουν υποβαθμιστεί στην καθημερινότητά μας μιας και δεν μπορούν να κοστολογηθούν! Σήμερα, αξίες που δεν ανάγονται σε χρήμα και όρους οικονομίας δεν είναι αξίες. Εκείνα τα γκρεμισμένα κάστρα όμως που στα ερείπιά τους έχουν κλειστεί τα αναλογικά μας όνειρα ας μας θυμίζουν πως το ‘i’ και το ‘e’ είναι μόνο προθέματα και τίποτα άλλο. Μια θολή βιτρίνα σε έναν φανταχτερό κόσμο που τον κινούν τα ηλεκτρόνια και τα χάλκινα καλώδια. Αν κοπεί το καλώδιο όμως θα μας μείνει το σκοτάδι. Και στο σκοτάδι οι καθρέφτες δεν δείχνουν τίποτα, ούτε καν το ίδιο το σκοτάδι.

Από το άρθρο

Ποτέ σε αυτόν τον κόσμο δεν έφταιξαν τα όνειρα μήτε οι ελπίδες. Ο άνθρωπος όμως έχει έμφυτη μέσα του την ορμή προς λήθη, ξεχνά το αυτονόητο με την ίδια ευκολία που ξεχνά τη χτεσινή μέρα. Ο άνθρωπος όμως έχει έμφυτη μέσα του την ορμή προς λήθη, ξεχνά το αυτονόητο με την ίδια ευκολία που ξεχνά τη χτεσινή μέρα.

Διαβάστε κι αυτά

ΑρθρογραφίαΤοπική Αυτοδιοίκηση
Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία
Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία

Εχθρός της Αυτοδιοίκησης ο εμπειρισμός και η διοικητική αγνωσία

Η επικίνδυνη αμεριμνησία του πολιτικαντισμού δεν είναι συμβατή ούτε με το θεσμικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης ούτε με την ενάργεια που πρέπει να τη διακρίνει. Το ίδιο σημαντικά ασύμβατη είναι η διοικητική αγνωσία αλλά και ο εμπειρισμός. Η παραλυτικά μικρονοϊκή αντίληψη ότι τοπική αυτοδιοίκηση σημαίνει νομή εξουσίας χωρίς το αντίστοιχο γνωσιακό υπόβαθρο, ούτε μπορεί ούτε πρέπει να αποτελεί πολιτικό κανόνα, αν βεβαίως ο στόχος είναι οι Οργανισμοί της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να λειτουργούν ορθολογικά όντως ως σύγχρονοι οργανισμοί στο πλαίσιο και στα πρότυπα των ευρωπαϊκών δεδομένων. Είναι όμως νοητό το… αυτονόητο;

Αρθρογραφία
Η κρίση των κομμάτων, κρίση της κοινωνίας
Η κρίση των κομμάτων, κρίση της κοινωνίας

Η κρίση των κομμάτων, κρίση της κοινωνίας

Η συμμετοχή των ψηφοφόρων – πολιτών στις εκλογές γίνεται ολοένα και μικρότερη σε σύγκριση με την διογκούμενη αποχή, αποδυναμώνοντας περαιτέρω, μέσα στο παγκοσμιοποιημένο κι εξόχως δύσκολο οικονομικό γίγνεσθαι, την ήδη ασθμαίνουσα Δημοκρατία, η οποία στη χώρα μας δίνει την εντύπωση πως έχει πια ιδεολογική και φιλοσοφική αξία ίσως μόνο για τους ρομαντικούς! Το αποτέλεσμα αυταπόδεικτο: Τα άτολμα κόμματα, άτολμη πολιτική παράγουν.

Αρθρογραφία
Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!
Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!

Ευρώπη: Κι όμως, ο ελέφαντας είναι στο δωμάτιο!

Τα μεγάλα ποσοστά αποχής αποδεικνύουν ότι η Ευρώπη έχει πάψει να (φαίνεται πως) είναι ωφέλιμη στον πολίτη, ο οποίος δικαιολογημένα ενδεχομένως να θεωρεί ότι θεσμός της Ε.Ε. είναι πολιτικά άσαρκος, λιποβαρής και πιθανόν μη νομιμοποιημένος πια να εκπροσωπήσει και να διαχειριστεί τα ανθρώπινα συμφέροντά του.

Αρθρογραφία
Ευρωεκλογές: Εξ εθισμού αδιάφοροι στα σημαντικά!
Ευρωεκλογές: Εξ εθισμού αδιάφοροι στα σημαντικά!

Ευρωεκλογές: Εξ εθισμού αδιάφοροι στα σημαντικά!

Η ελληνική κοινωνία δικαιούται να προβάλλει γόνιμα τους στόχους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, να τους διεκδικήσει όχι τυπικά αλλά με συνέπεια και επάρκεια και να κατοχυρώσει το δικαίωμα τής ισότιμης συμμετοχής της στην ευρωπαϊκή πολιτική εμπειρία. Ούτε η ηλιθιότητα της «χαλαρής» ή τιμωρητικής ή κομματικής ψήφου χωρεί σε μια τόσο σημαντικά σοβαρή πολιτική υπόθεση ούτε βεβαίως η επιλογή υποψηφίων με βαρύνον κριτήριο επιλογής την αναγνωρισιμότητά τους.

Αρθρογραφία
Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!
Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!

Μια Αξιωματική Αντιπολίτευση που νομίζει ότι είναι Αριστερή!

Οι Άγγλοι λένε ότι για να καταλάβεις κάποιον πρέπει να μπεις στα παπούτσια του. Ιδανικά, η ρήση αυτή των ιθαγενών της Γηραιάς Αλβιώνας θα μπορούσε να λειτουργήσει εξόχως αποδοτικά για την ελληνική κοινωνία αν οι πολιτικοί της μπορούσαν και ήθελαν πράγματι να μπουν ενσυνειδήτως στα παπούτσια των πολιτών της. Όμως, η εξαθλιωτική γεύση της σύγχρονης καθημερινότητας, την οποία εφιαλτικά βιώνει ένα μεγάλο μέρος των πολιτών της χώρας μας, λειτουργεί αποτρεπτικά προς την υιοθέτηση αυτής της -πολιτικής- νοοτροπίας για τους αιρετούς άρχοντες, οι οποίοι προτιμούν τα δικά τους, ακριβά, περίτεχνα και άνετα υποδήματα!

ΑρθρογραφίαΤοπική Αυτοδιοίκηση
Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;
Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;

Βρίσκεται η Λαμία σε τροχιά ανάπτυξης;

Συμπληρώθηκαν ήδη εκατό ημέρες από την έναρξη της νέας αυτοδιοικητικής περιόδου και θα ήταν απολύτως αυτονόητο η πολιτική πρακτική να έχει δρασκελίσει και να έχει αφήσει πίσω της το κομμάτι εκείνο των αφηρημένων εντυπώσεων και των γενικόλογων κι ευφραντικών προεκλογικών υποσχέσεων και να έχει μετουσιωθεί σε ρεαλιστική καθημερινή πράξη. Οι εκατό ημέρες άλλωστε από την έναρξη κάθε καινούριας πολιτικής περιόδου δεν είναι ούτε ένα ασήμαντο ψυχολογικό όριο ούτε ένας αυθαίρετος χρονικός προσδιορισμός, αντιθέτως, φανερώνει εν τοις πράγμασι αφενός το επίπεδο της ουσιαστικής πολιτικής προετοιμασίας πριν την ανάληψη της εξουσίας και αφετέρου τη λειτουργική ετοιμότητα ανάληψης της πραγματικής διοικητικής ευθύνης.